Veelgestelde vragen

Geen antwoord op je vraag? Neem contact op.

  • Corona - Algemeen

  • Waneer mag ik niet mee in de taxi of touringcar?

    Als je in de afgelopen 24 uur last van klachten als hoesten, neusverkoudheid, koorts vanaf 38 graden of benauwdheidsklachten hebt gehad.

    Als je op dit moment een huisgenoot met koorts en/of benauwdheidsklachten hebt.

    Als je het coronavirus hebt gehad en dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld.

    Als je een huisgenoot/gezinslid met het coronavirus hebt en in de afgelopen 14 dagen contact met hem/haar hebt gehad terwijl hij/zij nog klachten had.

    Als je in quarantaine bent omdat je direct contact hebt gehad met iemand waarbij het coronavirus is vastgesteld.

    Indien de chauffeur sterke twijfels heeft of een van de reizigers klachtenvrij is, beslist de chauffeur of de reiziger wel of niet mee kan.

  • Welke maatregelen worden er genomen door chauffeurs?

    Chauffeurs zorgen ervoor dat zij niet te dicht bij het gezicht van de reiziger komen.

    Tijdens elke rit, en tussen ritten door, wordt er in het voertuig zoveel mogelijk geventileerd.

    De contactpunten in het voertuig (denk aan deurgreep, armleuning, veiligheidsgordel, pinapparatuur en handgreep) worden extra schoongemaakt.

    Daar waar in een voertuig tussen de chauffeur en de reizigers de minimale afstand van 1,5 meter niet in acht is te nemen, kan tussen de chauffeur en de reiziger een fysieke afscheiding zijn aangebracht, of draagt de chauffeur indien hij dit nodig acht een mondkapje.

  • Welke maatregelen worden er genomen bij het reserveren?

    Kort voor vertrek ontvang je van ons een korte vragenlijst ter controle om de gewenste maatregelen in acht te kunnen nemen. De gezondheid van de passagiers en chauffeur nemen wij uiteraard zeer serieus. 

  • Hoe werkt het met annuleren?

    Mocht door onvoorziene omstandigheden de reis niet doorgaan is het mogelijk om te annuleren. Het is verstandig om dit zo snel mogelijk aan ons door te geven. 

    Annuleren van een reservering met taxi(bus) kan kosteloos tot 72 uur voor de gewenste ophaaltijd. Voor een reservering van touringcar geldt hier een termijn van 6 werkdagen voor. Het volledig betaalde bedrag zal worden teruggestort of de reservering kan worden omgezet naar een nieuwe reservering.

  • Corona - Vervoer per taxi(bus)

  • Is het verplicht een mondkapje te dragen in de taxi?

    Gezien de 1,5m afstand niet goed gewaarborgd kan worden in een taxi-voertuig vragen wij alle passagiers een mondkapje te dragen. Dit t.b.v. eigen veiligheid en die van de chauffeur. 

  • Wat zijn de richtlijnen bij het in- en uitstappen?

    De passagiers dienen voor zover mogelijk achterin in te stappen

    De passagiers plaatsen zelf de bagage in de kofferruimte

    De passagiers dienen zelf de deur te openen

    Indien iemand alleen reist, ga dan rechts achterin zitten

    Houd ook bij het in- en uitstappen 1,5m afstand tot elkaar

  • Corona - Vervoer per touringcar

  • Is het verplicht een mondkapje te dragen in de bus?

    Iedereen boven de 12 jaar is verplicht bij het in-en uitstappen en tijdens de rit een mondkapje te dragen.

  • Welke algemene richtlijnen gelden er voor passagiers?

    - Iedereen boven de 12 jaar draagt een mondkapje

    - Stap niet in de bus wanneer u koorts, verkoudheidsklachten of andere ziektesymptomen heeft

    - Houd u aan de regels. De chauffeur bepaalt wat mag en wat niet mag. Houdt een passagier zich niet aan de richtlijn, dan kan de chauffeur de toegang verbieden

    - Loop niet in de touringcar, zodat u altijd zo ver mogelijk bij elkaar vandaan blijft

    - Personen uit hetzelfde gezin/huishouden mogen altijd naast elkaar zitten

  • Wat zijn de richtlijnen bij het in- en uitstappen?

    - Stap indien mogelijk zoveel mogelijk in en uit via de middendeur

    - Stap één voor één in en stap ook weer één voor één uit

    - Houd bij het instappen en uitstappen minstens 1,5m afstand tot elkaar

    - Loop bij het instappen zover mogelijk door en ga dan pas gaan zitten

    - Laat bij het uitstappen de passagiers die het dichtst bij de uitgang zitten het eerste uitstappen.

  • Taxi10

  • Mogen kinderen gratis mee?

    Taxi voertuig
    Vanaf 1 november 2018 is ons vervoersbeleid gewijzigd en zijn kinderen helaas niet meer gratis.

    Touringcar
    Indien je in totaal met 9 volwassen of meer bent mogen kinderen t/m 2 jaar gratis mee.

    Graag wel bij het reserveren doorgeven indien van toepassing.

  • Rijden de taxi's alleen naar Schiphol?

    Het is mogelijk om Taxi10 te reserveren voor een rit naar een andere locatie of evenement. Dit dient wel minimaal 2 dagen van te voren aangevraagd te worden. We voeren echter geen lokale ritten uit.

  • Ik ben met meer dan 8 personen, hoe werkt dat?

    Ben je met meer dan 8 personen dan kun je er voor kiezen om gezamenlijk als groep vervoerd te worden. Hierbij komt er voor jullie groep een grotere bus op een of meerdere plaatsen(en) die goed bereikbaar zijn voor een bus.

    Wil je liever voor de deur opgehaald worden met een kleiner taxi-busje kun je er voor kiezen om de reservering te splitsen en twee losse reserveringen te doen.

  • Kinderzitjes

    Om logistieke redenen zijn er standaard geen kinderzitjes aanwezig in de taxi. Kinderen vanaf 3 jaar mogen wettelijk gezien op een eigen plaats in de gordel en kinderen onder deze leeftijd kunnen op schoot genomen worden.

  • Reserveren

  • Zijn extra ophaaladressen mogelijk?

    Het is mogelijk om jullie op meerdere adressen op te halen. Deze kun je invullen bij het reserveren. We rekenen € 5,- per extra adres per enkele reis, mits deze binnen dezelfde woonplaats is. Maximaal aantal extra adressen is 1, dus max 2 stops. Opstapplaatsen in verschillende woonplaatsen, alleen op aanvraag.

    Graag bij het reserveren vermelden i.v.m. planning.

  • Rijden de taxi's rechtstreeks naar Schiphol?

    De taxi's rijden altijd rechtstreeks naar Schiphol per boeking. Mocht blijken dat de buurman ook op dezelfde tijd vertrekt zullen we altijd eerst overleggen alvorens een rit te combineren.

    Wanneer meerdere (grotere) groepen in een van onze touringcars vertrekken naar Schiphol zal de bus eventueel meerdere keren stoppen binnen dezelfde plaats.

  • Bijzondere bagage

    Per taxirit kan er per persoon 1 stuk handbagage en 1 koffer gratis worden meegenomen. Meer bagage of andere bagage, zoals golftassen, surfplanken, etc., moeten altijd worden vermeld bij uw reservering. Wij rekenen hiervoor eventueel een meerprijs.

  • Terugreis

  • Waar vind je de chauffeur voor de terugweg?

    Taxi ( max. 8 personen )
    Bij aankomst terug op Schiphol graag telefoon aanzetten en naar het Meetingpoint te komen. Vlakbij de Burger King in de aankomsthal. 

    Touringcar ( 8+ personen )
    Als jullie de hoofduitgang uitlopen zien jullie daar de bus staan. Mocht je deze niet in één oogopslag zien kun je de chauffeur even bellen waar deze precies staat.

  • Mijn reservering

  • Kan ik ook contant betalen?

    Helaas is het niet mogelijk om contant te betalen aan de chauffeur. We bieden de mogelijkheid om simpel en vertrouwd online te betalen met iDEAL.

  • Chauffeur te laat / te vroeg

    Door drukte onderweg of andere onvoorziene omstandigheden qua planning kan het voorkomen dat de chauffeur +/- 15 min eerder of later aankomt. We proberen uiteraard altijd stipt op tijd te zijn maar dit kan helaas iedereen gebeuren. Mocht dit het geval zijn kun je altijd de chauffeur even contacteren, maar weet dat het goed komt.

  • Wat als mijn vluchttijden wijzigen?

    Mocht de vlucht (en daarmee ook de ophaaltijd) wijzigen kun je dit doorgeven via Mijn Taxi10.

    Wijzigingen i.v.m. verandering van vluchttijden voor terugreis (aankomsttijden) worden automatisch door ons de gaten gehouden.

    Overige wijzigingen van reserveringen dienen uiterlijk 72 uur voor de gewenste ophaaltijd te worden doorgegeven (via e-mail of website); indien dit niet het geval is worden de daaruit voortvloeiende extra kosten doorberekend.

  • Ik heb geen bevestigingsemail ontvangen

    Mocht je de bevestiging per e-mail niet hebben ontvangen, controleer dan even de spamfolder; het kan zijn dat deze daar in terecht is gekomen.